Інформаційний випуск 8

Інформаційний листок № 8

народного депутата України Тищенка Олега Івановича

на  окрузі № 91 (м. Біла Церква; Білоцерківський район; Таращанський район)

Член фракції «БЮТ – Батьківщина» у  Верховній Раді України, член партії «ВО «Батьківщина», член комітету з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва.

Прийоми громадян проводяться за адресою:

м. Київ, вул. Турівська, 13, каб. 101-в.

(попередній запис за телефонами: (044) 527-70-69).

Адреса для листування: 04080, м. Київ, вул.Турівська, 15.

Також працює «Гаряча лінія» партії                          «ВО «Батьківщина»: 0-800-50-40-40 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів у межах України).

Працює пересувна громадська приймальня на базі мікроавтобуса, що здатна виїхати у будь-який віддалений населений пункт, в тому числі дістатися громадянина, у якого є проблеми з пересуванням (інваліди, хворі, люди похилого віку, нужденні тощо)

  1. 1. Реакція влади на депутатські звернення та запити НДУ Тищенка О.І.

Шановні виборці! Нагадую вам, що однією з основних форм  депутатського реагування на особисті проблеми громадян та загальні територіальних громад є депутатські запити та звернення.

Тому продовжую ознайомлювати Вас з реагуваннями народного депутата України          Тищенка Олега Івановича на звернення громадян та відповіді інстанцій, до яких вони були адресовані.

Вважаю, що Вам, шановні виборці, буде цікаво дізнатися про реагування Адміністрації Президента України (далі АПУ) та Генеральної прокуратури України (далі ГПУ) на депутатське звернення НДУ Тищенка О.І. про притягнення до передбаченої законодавством відповідальності посадових осіб Національного банку України та екс-Президента України Ющенка В.А. за здійснення штучної девальвації національної валюти, що призвело до поглиблення інфляції в період світової фінансової кризи та фактичне ігнорування постанов Верховної Ради України від 26.12.08 р. № 831-VI та від 15.01.09 № 870 -  VI щодо звільнення Стельмаха В.С. з посади Голови Національного Банку України.

Суть звернення полягала у наступному:

"18.12.2008 року Ю.В. Тимошенко, яка на той час займала посаду Прем'єр – міністра України, на брифінгу звинуватила Національний Банк України в організації під прикриттям секретаріату Президента  спекулятивної схеми, за якої планувався обвал гривні.

"З 1 жовтня 2008 Нацбанк проводить емісію, по суті друк грошей. На сьогодні така емісія склала 40 млрд. гривень. Ці емісійні гроші мусили в прозорий спосіб передаватися до комерційних і державних банків, щоб покривати дефіцит грошової маси та виплачувати депозити. Рефінансування, що по суті є розподіленням цих 40 мільярдів гривень серед комерційних банків відбувалося таким чином, що головні фінансові потоки були зосереджені на окремих банках, що входили в систему побудови масштабних спекулятивних операцій на курсовій різниці гривні", - заявляла Юлія Володимирівна.

За інформацією Тимошенко Ю.В., "40 млрд. 275 млн. гривень мали підтримати реальний сектор економіки, однак майже одна п'ята частина цих коштів була спрямована Центральним банком України на банк-банкрут "Надра", який було викуплено Фірташем за бросові гроші".

У такий спосіб "7 млрд. 100 млн. грн. були направлені на рахунки банку "Надра", де ці гроші акумулювалися, а потім по курсу НБУ, що був завжди нижчий за ринковий курс, цей банк викупав іноземну валюту. Було ще кілька банків, які проводили аналогічні операції. Вищеназваний банк, що було придбано за 60 млн. доларів, отримав фінансові ресурси, емітовані Нацбанком, на суму 7 млрд. 100 млн. грн. Це скандал для банківської системи і Нацбанку"- заявила Ю.В. Тимошенко. (по матеріалам "Української правди")

У підтвердження заяв Тимошенко Ю.В. Верховною Радою України було прийнято постанову від 18.12.2008 року № 700 - VI "Про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань перевірки діяльності Національного банку України в період фінансової кризи".

За результатами попереднього звіту вищезгаданої комісії, роботу Національного банку України визначено такою, що не забезпечила основної функції Національного банку України – стабільності грошової одиниці України, що створило загрозу національній безпеці та суверенітету України.

Крім того, п. 4 Постанови ВРУ від 26.12.08 № 831 – VI та п. 2 Постанови ВРУ від  15.01.09 № 870 – VI було передбачено звернутися до Президента України з вимогою невідкладно внести подання про звільнення Голови Національного банку України, а також внести на розгляд Верховної Ради України кандидатури на посаду Голови Національного банку України, яку Ющенко В.А. фактично проігнорував.

Звіт про роботу Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань перевірки діяльності Національного банку України в період фінансової кризи супроводжувалася заявами голови зазначеної комісії Полунєєвим Ю.В. (за матеріалами Інтерфакс-Україна)

"Зміна в жовтні-грудні 2008 року практично щотижня правил поведінки на валютному ринку, штучне скорочення доступу до валюти і постійне висування додаткових умов, які через непродуманість скасовувалися, змінювалися або відкладалися, привели до посилення спекулятивного тиску і попиту на іноземну валюту", - сказав він у парламенті, представляючи попередні підсумки роботи комісії.

Полунєєв Ю.В. підкреслив, що НБУ не надав комісії необхідної інформації, тим самим перешкоджаючи оцінці його дій.

"Керівництво НБУ під прикриттям банківської таємниці ухилялося від надання найбільш необхідної інформації, що стосується питань, пов'язаних із прозорістю процедури надання стабілізаційних позик комерційним банкам, і операцій купівлі-продажу окремими банками валюти на валютному ринку та аукціонах Нацбанку", - підкреслив він.

Наведені факти, що є встановленими, мають склад свідомо скоєного злочину, що передбачає кримінальну відповідальність за ст. 364, 367 Кримінального кодексу України.

Проте у відповідях АПУ та ГПУ йшлося буквально про те, що відповідати за такі діяння нема кому, бо прокуратура немає повноважень здійснювати нагляд за додержанням законів Президентом, а Стельмах В.С. був звільнений з посади Голови Національного Банку України 23.12.10 року.

Доречі, у звільнені Стельмаха В.С. з посади Голови Національного Банку України просліджуються значні порушення законодавства, а саме: відповідно до ст. 85 Конституції України призначення, а також звільнення глави НБУ здійснюється Верховною Радою, але лише за поданням Президента. А відповідно до частини першої статті 18 Закону про НБУ Голова Національного банку призначається а посаду Верховною Радою України за поданням Президента України більшістю від конституційного складу Верховної Ради України строком на п’ять років. Володимира Стельмаха було призначено на посаду Постановою ВРУ від 16.12.04 № 2244-IV.

Таким чином, п'ятирічний термін повноважень Володимира Стельмаха на посаді глави Національного банку України закінчувався 16 грудня 2009 року. Але він залишався на посаді до 23.12.10, тобто нелегітимно і з прямої вини екс-президента Ющенка В.А., бо відповідно до частини третьої статті 18 Закону про НБУ Голова Національного банку звільняється з посади Верховною Радою України за поданням Президента України у таких випадках:

1) закінчення строку повноважень;

2) набрання законної сили обвинувальним вироком суду у скоєнні кримінального злочину;

3) у зв’язку з заявою про відставку за політичними або особистими причинами, поданою у письмовому вигляді та прийнятою Президентом України;

4) смерті або на підставі рішення суду про оголошення особи померлою або визнання безвісно відсутньою;

5) припинення громадянства або виїзду за межі України на постійне місце проживання;

6) за поданням Президента України в межах його конституційних повноважень.

Президент Ющенко подання навмисно не здійснив, а тому Стельмах залишався б на посаді, навіть якщо би написав заяву про відставку. Тож виникають питання щодо правомочності прийнятих ним за той час рішень та підписаних документів. Але цей злочин на зацікавив правоохоронну систему і апелювати нема до кого?...

Ні, ми з цим не погодимося і будемо боротися і надалі з вибірковим "правосуддям"

2. Діяльність фракції «Батьківщина» у Білоцерківській міській раді

І. За ініціативою депутатів фракції «Батьківщина» Білоцерківської міської ради  розглянувши інформацію робочої групи з перевірки обґрунтування тарифів на житлово-комунальні послуги, створеної розпорядженням міського голови від 27.05.2011 року № 2-10-16, про результати перевірки  обгрунтованності тарифів на житлово-комунальні послуги, на виконання рішення міської ради від 25.05.2011 року №182-09-VI “Про посилення соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг протягом опалювального періоду 2010-2011 р.р. за умови підвищення цін і тарифів через застосування спрощеної процедури надання житлово-комунальних субсидій”,  відповідно до ст. 25, ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Білоцерківська міська рада вирішила:

1. Внести зміни до рішення  виконавчого комітету Білоцерківської  міської ради             № 178 від 26.04. 2011 року «Про тарифи  на житлово- комунальні послуги», а  саме:

- доповнити п.7 рішення абзацом третім такого змісту: «Коригування тарифу на послуги з утримання будинків і споруд  та прибудинкової території  по кожному будинку окремо, також  проводиться за рішенням виконавчого  комітету  при зверненні власників   приміщень і виконанні ними вимог п.2.6 Методичних рекомендацій щодо порядку організації та проведення  громадських слухань для проведення громадських слухань  для доведення  розрахунку тарифу на послуги з утримання будинків і   споруд та  прибудинкової території, затверджених наказом Міністерства з питань  житлово-комунального господарства України № 359 від 16.11.2009 року.

2.Житлово-експлуатаційним організаціям комунанальної власності виключити із структури тарифу послугу на періодичну  повірку, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку води,  у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки та при необхідності здійснити необхідні перерахунки за період з 01.06.2011 року.

3. Власники приміщень (споживачі) мають право на включення послуги в структуру тарифу на послуги з  утримання будинків і споруд  та прибудинкової території на періодичну  повірку, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку води,  у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки при умові подання ними письмової заяви до житлово-експлуатаційної організації по кожному приміщенню окремо.

Житлово-експлуатаційні організації після отримання відповідної заяви від власника приміщень (споживача)  зобов’язані включити послугу в структуру  тарифу на послуги з  утримання будинків і споруд  та прибудинкової території та при оплаті послуги, виконати її у встановлений термін.

4.Затвердити заходи щодо посилення соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг:

4.1. Управлінню соціального захисту населення (Коробченко О.В.) забезпечити своєчасне надання населенню житлових субсидій за спрощеним порядком відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.07.2010 року № 621 “Про посилення соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг”.

4.2 Управлінню житлово-комунального господарства (Ореховський О.П.):

-  вжити організаційних заходів по проведенню широкої роз’яснювальної роботи серед населення щодо тарифної політики;

- забезпечити безумовне виконання підпорядкованими житлово-експлуатаційними організаціями вимог нормативних документів щодо укладення типових договорів із споживачами по наданню житлово-комунальних послуг;

- забезпечити надання консультаційних послуг та організаційну допомогу  жителям будинків які виявили бажання створити об’єднання співвласників багатоквартирного будинку;

-  забезпечити контроль за якістю житлово-комунальних послуг та запровадити спрощений механізм перерахунку за ненадані або неякісні послуги;

-  сприяти створенню та діяльності єдиного розрахункового центру по наданню житлово-комунальних послуг;

- з метою недопущення підвищення витрат споживачів на оплату послуг по холодному та гарячому водопостачанню (при оплаті по нормам споживання) організаційно забезпечити прискорення роботи підпорядкованих організацій по повірці  квартирних засобів обліку.

- забезпечити щоквартальний звіт житлово-експлуатаційних організацій перед споживачами, про виконання робіт та надання послуг по будинкам.

4.3. Міському фінансовому управлінню (Терещук С.Г.) при формуванні пропозицій до бюджету на 2012 рік передбачити кошти на часткову компенсацію малозахищеним верствам населення на оплату житлово-комунальних послуг та кошти на капітальний ремонт будинків в яких планується створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії з питань житлово-комунального господарства, у справах бюджету, фінансів і цін, у справах соціального захисту населення.

ІІ. Фракція «Батьківщина» у Білоцерківській міській раді підтримала проект рішення від 18 серпня 2011 року № 266-11-VІ «Про визначення місць, вільних від продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, тютюнових виробів на території міста Біла Церква»

На виконання припису прокурора міста Біла Церква старшого радника юстиції Мельника Г.І. від 08.04.2010 року №2659 та на виконання протоколу №9 засідання постійної комісії у справах соціального захисту населення від 02.03.2011 року «Про усунення порушень вимог Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вжитих тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров»я населення», відповідно до ст. 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення, законів України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров»я населення», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про місцеве самоврядування в Україні», Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 року №854, Правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами затверджених  наказом Мінекономіки та з питань Європейської інтеграції України від 24.07.2002 р. №218.,  міська рада вирішила:

1.Визначити вільними місцями від продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, тютюнових виробів: дитячі та спортивні майданчики, навчальні та освітньо – виховні заклади, заклади охорони здоров’я, заклади культури, фізичної культури та спорту, гуртожитки, сквери, парки, пляжі, бібліотеки, ігротеки, інтернет – кафе, комп’ютерні клуби, інтерактивні клуби, інші заклади, що надають комп’ютерні послуги та послуги Інтернет, кінотеатри, зупинки громадського транспорту та 50-ти метрова зона навколо вищезазначених об’єктів.

2. Начальнику відділу інформаційних ресурсів та зв'язків з громадськістю
Білоцерківської міської ради (Турій О.В.)  надати  дане рішення для оприлюднення   в засоби  масової інформації.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань ефективного управління об’єктами комунальної власності, торговельного та побутового обслуговування населення.

Крім того, Фракція «Батьківщина» у Білоцерківській міській раді підтримує всі проекти рішення, які наповнюють бюджет міста Білої Церкви.

3. Корисна інформація: Продовження теми щодо сплати податку на землю.

1. Пільги зі сплати земельного податку громадянами

Відповідно до ст.281 Податкового кодексу від сплати земельного податку звільняються:

- інваліди першої і другої групи;

- фізичні особи, які виховують 3-х і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери за віком;

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

Для ведення особистого селянського господарства у розмірі не більш як 2 гектара;

Для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка):

- у селах не більш як 0,25 гектара;

- в селищах не більш як 0,15 гектара;

- в містах не більше як 0,10 гектара.

Для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара.

Для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара.

Для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

Громадяни, які мають право на пільгу по земельному податку, повинні надати відповідні документи що засвідчують це право.

2. Особливості встановлення ставок земельного податку

Податок за земельні ділянки (в межах населених пунктів), зайняті житловим фондом, автостоянками для зберігання особистих транспортних засобів громадян, які використовуються без отримання прибутку, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими і дачними будинками фізичних осіб, а також за земельні ділянки, надані для потреб сільськогосподарського виробництва, водного та лісового господарства, які зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими та іншими будівлями і спорудами, справляється у розмірі 3 відсотків суми земельного податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 275 Податкового кодексу України від 02.12.10 №2755-VІ (далі-Кодекс).

Податок за земельні ділянки (в межах населених пунктів) на територіях та об'єктах природоохоронного, оздоровчого та рекреаційного призначення, використання яких не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів, справляється у п'ятикратному розмірі податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 275 Кодексу.

Податок за земельні ділянки (в межах населених пунктів) на територіях та об'єктах історико-культурного призначення, використання яких не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів, справляється у розмірі, обчисленому відповідно до статей 274 і 275 Кодексу із застосуванням таких коефіцієнтів:

- міжнародного значення - 7,5;

- загальнодержавного значення - 3,75;

- місцевого значення - 1,5.

Податок за земельні ділянки (у межах населених пунктів), що відносяться до земель залізничного транспорту (крім земельних ділянок, на яких знаходяться окремо розташовані культурно-побутові будівлі та інші споруди і які оподатковуються на загальних підставах), надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, а також за водойми, надані для виробництва рибної продукції, та земельні ділянки, на яких розташовані аеродроми, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 275 цього Кодексу.

У разі надання в оренду земельних ділянок (в межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, у тому числі зазначеними у пунктах 276.1 та 276.4 статті 276 Кодексу, іншим суб'єктам, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється відповідно до статті 274 цього Кодексу від нормативної грошової оцінки, визначеної з урахуванням застосування відповідного коефіцієнта функціонального використання цих площ залежно від виду економічної діяльності орендаря, та статті 275 Кодексу.

Податок за земельні ділянки (в межах та за межами населених пунктів), надані для розміщення об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до статей 274, 275, 278, 279 і 280 Кодексу.

3. Садовим товариствам про плату за землю

Відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Нарахування земельного податку проводиться за даними державного земельного кадастру з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою за договором оренди (ст.286 ПКУ).

Відповідно до Земельного кодексу України (далі ЗКУ) землі садових товариств розподіляються за відповідними категоріями: земельні ділянки сільськогосподарського призначення - землі під багаторічними насадженнями; землі несільськогосподарського призначення - землі загального користування (земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами та іншими об`єктами загального користування (п.4 ст.35 ЗКУ)).

Ставка земельного податку за один гектар складає:

- за земельні ділянки під багаторічними насадженнями - 0,03% від їх нормативної грошової оцінки (пп.1 п.1 ст.272 ПКУ);

- за земельні ділянки, зайняті садовими та/або дачними будинками фізичних осіб - 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі по області (п.2 ст.277 ПКУ)

Садові товариства - суб’єкти господарювання юридичні особи - самостійно обчислюють суму податку, щороку, станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року, подають до податкового органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. При поданні декларації разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (п.2 ст.286 ПКУ).

Садове товариство має право на пільги, щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, які входять до складу земель юридичної особи та перебувають у власності або постійному користуванні фізичних осіб певної категорії громадян (інваліди I та II групи, особи, які мають 3-х і більше дітей до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни, особи, які постраждали від ЧАЕС). Вищезазначені категорії громадян користуються пільгою за приватизовані земельні ділянки, зайняті багаторічними насадженнями в межах норм, визначених ЗКУ. За земельні ділянки загального користування члени садівничого товариства повинні сплачувати земельний податок на загальних підставах.

Приклад розрахунку плати за землю: загальна площа земельної ділянки згідно державного акта на право постійного користування - 10,0 га. Згідно довідки відділу земельних ресурсів 9,4 га, зайняті багаторічними насадженнями, з них 100 членів садівничого товариства користуються пільгами за приватизовані дачні ділянки по 0,06 га (загальна площа землі на яку надається пільга 6,0 га); 0,6 га – землі загального користування. Нараховано земельного податку за землі під багаторічними насадженнями: (9,4 га – 6,0 га пільга) х 22768 грн. (грошова оцінка 1 га) х 0,03% (ставка податку) = 23,22 грн. ( сума пільги за 6,0 га – 40,99 грн. ). За землі загального користування 0,6 га х 12358 грн.(середня грошова оцінка ріллі по області) х 5% (ставка податку) = 370,74 грн. Всього нараховано земельного податку на рік 393,56 грн.

Податковим кодексом передбачена фінансова відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності до податкового органу (штраф 170 грн. за кожне неподання або несвоєчасне подання; 1020 грн. за ті самі дії вчинені повторно протягом року) та адміністративна відповідальність до посадових осіб юридичної особи (пп.1 п.1 ст.111, ст.112 ПКУ).

4. Як визначаються ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані в межах населеного пункту, нормативну грошову оцінку яких не проведено, та чи підлягають вони коригуванню відповідною радою?

Для оподаткування земельних ділянок, що розташовані в межах населеного пункту, нормативну грошову оцінку яких не проведено, ст.275 Податкового кодексу України встановлені ставки земельного податку (в гривнях за 1.кв. метр), що визначені в залежності від численності населення, та коефіцієнти, що застосовується у містах Києві, Сімферополі, Севастополі та містах обласного значення. Ставки податку за земельні ділянки диференціюють та затверджують відповідні сільські, селищні, міські ради виходячи із ставок податку, функціонального використання та місцезнаходження земельної ділянки, але не більше трикратного розміру цих ставок податку, з урахуванням коефіцієнтів.

 

У наступному випуску ми проінформуємо Вас про:

1. Чергові депутатські реагування НДУ Тищенка О.І. на звернення громадян.

2. Реакція влади на депутатські звернення та запити НДУ Тищенка О.І.

3. Корисна інформація.

4. Різне.

Будь ласка, слідкуйте за перебігом подій у чергових випусках Інформаційного листка

народного депутата України Тищенка Олега Івановича.

 

Біографія

Статистика